Wednesday 17 July 2013

Home » , » Kenapa saya buat biz ni Home » , » Kenapa saya buat biz ni

Kenapa saya buat biz ni






Salam,

Entah kenapa pagi yang dingin.. mula dh aku nih.... hehehe






Rase nak share kenapa aku join biz ni. 

Saya makan gaji, gaji boleh tahan TAPI keje stress, pegi pagi balik mlm. Keje sampai malam pun bukan ada OT , elaun makan je. Max RM 40 tu pun  after 3 jam, after 2 jam RM20 je, kurang 2 jam tak de pape..dan blaaaa3x.. dan lain2 isu lg lh.. :) Masuk pintu rumah, keje rumah menanti pulak blaaa blaa blaaa...u olls tau nk tambah pe lagi kan... So, tenaga dh habis dh kat ofis. Sib baik ada suami membantu... sampai bila nak mcm nih....

Paling tak syok. Gaji  mcm tu pun nak bg Mak Abah tak bertambah byk.. Niat kt hati nk buat itu ini.. Nak bagi itu ini. Tapi apa kan daya. 


Teringat satu cerita CDM K. Ayu. Umor awal 30-an.  Mak beliau minta tolong betulkan atap bocor kt rumah kg. Hanya atap bocor je... Tak semena-mena panassss sgt kepala,  mungkin u olls pun pernah alami benda nih. Coz dia memikir mcm2. Antaranya " aku ni  title pegawai kerajaan pegawai!!!!... nak baiki atap bocor pun puas pk mana nk cari duit.. aku kena byr tu byr nih.. ngam2 coi je belanja sendiri... duit bg mak tu mmg ade lh.. nk baiki atap ni.????. Tapi bila die buat biz nih..  Sofa Baru sampai d rumah mak di kg. Mak die tak minta pun sofa tu. Tapi K.ayu tau.. sofa lama tu dah x elok, kena ganti... K.ayu tau mak dia asik tgk org lain je lori anta itu ini ke rumah. Saya yg dgr ni pun ,mengalir airmata 
(tgh taib ni punair mata mengalir nih... haiishhhh)
K.ayu & mak die tak tau la time tu mcm mana.. Tersentuh kan coz kite alami benda nih. 







So, saya cuba mcm2 biz.. akhirnya saya patah semula ke biz ni yang mana dulu saya tinggalkan. Saya nampak biz ni ada sinar. 
Saya slow2 buat biz ni.. Alhamdulillah de duit masuk w/pun mula2 tak banyak. Biz ni,  walau se slow mana pun kite buat tapi kalau kite buat , confirm jadi punye. 

Jom ubah hidup u olls.

Biz yg sgt bagus. Lihat org lain gembira kite juga gembira. 

"BERNIAGA SAMBIL BERJASA"



whatsapp/pm/msj/call
INA 0192668053
TOP AGENT N.SEMBILAN













No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...